Välkomna till Bostadsrättsföreningen Gula Höja i Malmö.

BRF Gula Höja ligger i stadsdelen Husie i östra Malmö. Föreningen bildades 1967 och är Malmös största Riksbyggen förening som består av 648 lägenheter fördelade på 29 trevåningshus samt 5 garage och vanliga p-platser. Lägenheterna är ljusa och rymliga med inglasade balkonger. De flesta lägenheter belägna på markplanet har även en uteplats.

Gula Höja är en barnvänlig förening med gröna gårdar och lekplatser för barn i alla åldrar. På anvisade platser finns möjlighet till grillning, bollspel samt boulespel. Föreningen ger sina medlemmar tillgång till ett välutrustat gym, solarium, bastu, pingis samt festlokal. En gång i månaden finns det containrar för grovsopor (elektronik, metall och brännbart) placerade utanför områdeskontoret.

Områdets lokalisation i Malmö gör det enkelt för dig som boende att på cirka 15 minuter ta dig in till stadskärnan med cykelbanor eller en välfungerande kollektivtrafik. Som boende på Gula Höja har du gångavstånd till både vårdcentral och livsmedelsbutiker men även till skola och förskola.

Ladda ned

Icon representing an icon